Thursday 12 December 2013

Eggnog . . .



“Cara-cara memasak Eggnog". Untuk melihat lebih 1000 lagi video masakan, layari http://www.trymasak.my

Steps to cook fb Resepi pilihan. For 1000 more recipe videos, go to

Follow TryMasak@facebook. TryMasak@Twitter. TryMasak@Google+”

Resipi ini sebenarnya dari Alton Brown. Caroline tidak pernah membuat eggnog sebelum dan ia begitu sempurna saya ingin berkongsi semuanya dengan anda semua:

Bahan-bahan:

4 kuning telur
Gula 1/3 cawan, campur 1 sudu besar
1 pain susu penuh
1 cawan krim berat
3 auns burbon
1 sudu teh buah pala baru diparut/tambahan untuk menghias
vanila
4 putih telur *

Kaedah:

Dalam mangkuk pengadun pendirian, pukul kuning telur sehingga mereka meringankan dalam warna. Secara beransur-ansur menambah gula 1/3 cawan dan terus pukul sehingga ia benar-benar dibubarkan. Ketepikan.

Dalam periuk sederhana, dengan api yang tinggi, menggabungkan susu, krim berat dan buah pala dan membawa hanya untuk mendidih, kacau sekali-sekala. Buang dari haba dan secara beransur-ansur sabar campuran panas ke dalam campuran telur dan gula. 

Kemudian kembali segala-galanya ke dalam periuk dan masak sehingga campuran sampai 160 darjah F. Angkat daripada api, kacau di Bourbon, tuangkan ke dalam mangkuk sederhana, dan ditetapkan dalam peti sejuk untuk berehat.

Dalam mangkuk sederhana, pukul putih telur ke puncak lembut. Dengan pengadun ber-jalan secara beransur-ansur tambahkan 1 sudu gula dan pukul sehingga puncak sengit terbentuk. Pukul putih telur ke dalam campuran sejuk.

Caroline Mili Artiss adalah salah satu TV pertama chef untuk ditemui di Youtube di UK. Kecintaannya dalam makanan dan membuat memasak mudah, menyeronokkan dan boleh diakses dengan pantas telah membawa kepada Caroline terkumpul berikut dalam talian yang besar. Caroline dilatih sebagai tukang masak dan telah dalam DUNIA makanan selama lebih 15 tahun, difilemkan menunjukkan masakan pertama di Malaysia, adalah Argos Dapur Chef dan kini sedang menyiapkan buku masak yang pertama.

Caroline MiLi Artiss is one of the first TV chef’s to be discovered on Youtube in the UK. Her passion for food and making cooking easy, enjoyable and accessible has quickly led to Caroline accumulating a large online following. Caroline trained as a chef and has been in the food world for over 15 years, filmed her first cookery show in Malaysia, is the Argos Kitchen Chef and is currently writing her first cook book.

TWITTER http://twitter.com/carolineartiss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...